miércoles, 12 de diciembre de 2012

PROLEG


Un poema és com la punta d'un iceberg, la massa coberta per l'aigua és molt més gran que la qué es veu. El mar és com l'univers interior de la persona i els pensaments que es fan conscients, es van solidificant al voltant d'una idea, formant l'iceberg la qual punta és la seva expressió escrita i comunicable en forma de vers.
Aquest llibre está format per un conjunt d'icebergs que han sorgit en diferents moments del bienni 92-94. Parlen de temes diversos i la seva presentació és purament arbitraria e independent del moment en què es produiren. Han anat sorgint indistintament en una de les meves dues llengües, català i castellà. En molts d'ells es varen introduir personatges imaginaris i jo vaig ésser l'instrument mitjançant el qual expressaren llurs actituds, creences, desigs, és a dir, no era jo qui parlaba, eren d'altres que ho feien a través meu.
 
El titol del llibre s'ha tret d'uns versos del poema FOC!, un dels més elaborats. Se'm va ocórrer escriure'l una tarda d'Agost del 94 quan vaig pujar al terrat de casa i veié la ciutat rodejada per focs i fum.
 
Tal com he intentat fer en les darreres línies, voldría expressar les motivacions, pensaments i sentiments que s'han ajuntat a un moment determinat i han permès el naixement de cadascun dels icebergs i així donar a conèixer al lector més coses del meu univers, del meu mar. Però no ho vull fer, perquè no seria just. Crec que és millor que el lector els interpreti en funció de les seves propies vivències, del seu univers particular i diferent dels altres. Fer-se una mica seu cada poema, cada vers, rebutxar-lo, estimar-lo, ser indiferent. Es a dir, re-crear de nou les paraules, el llenguatge, fer poesía. Perquè crec que tots nosaltres som poetes, doncs els nostres mars forman part d'un mateix oceà, el de la Vida, amb la seva constant recreació i manifestació a través de tothom, mitjançant miríades d'icebergs que es fan i es desfan.
 
Ferran, un mortal.
 
Del llibre Espurnes de Pluja i Foc / Chispas de Lluvia y Fuego
Copyright: Ferran Ausiró i García. ISBN 8481900591. 1995
Prohibida la seva reproducció i/o difusió per qualsevòl mitjá.
 



No hay comentarios: