lunes, 1 de octubre de 2012

VULL MENJAR BE

 
Avui
jo vull menjar bé.
Ja estic cansat
de patates fregides
i ou ferrat!

Vull caviar i xampinyons,
maduixes i torrons
i un gran peix del nostre mar!

Però, oh Déu meu!,
què puc fer?,
si per comprar tot això
jo no en tinc prou de diners!

Em tindré que conformar
amb anar a passejar
i a poquet, de mica en mica,
anar pelant
una bosseta de pipes
com si fos escamarlà.
 
I si tinc set
deixar anar-hi un xorret
de la font que hi ha al costat
i fent-li un xarrupó
pensar que és de vi bo.
I si encara tinc més gana
arrossegant-me pel terra
anar xarrupant les pedres
cuidant de no confondre-les
amb algún trosset de m...
 
Però en el fons
tinc molta sort
perquè jo visc
dins del port
i allà tinc molt ben guardat
el menjar d'una setmana:
un os de gos
ofegat
amb aigua pudenta
a dins d'una palangana.
 
Si hi ha un Déu bo
tal com diuen,
perquè no penses amb mi
i et mostres de debò
invitant-me a un ressopó?
 
Potser això no et preocupa,
que de la gana que tinc
se m'agarrota la nuca,
se m'asseca la llengua,
les dents se'm cauen
i la panxa se m'inflama!
No veus que estic mort de gana?
 
Si jo soc un dels teus fills
perquè em deixes viure així
mentre veig que els meus germans
que viuen pel meu voltant
l'estómac van omplenant?
 
Tu no ets tan bo
tal com diuen
els que viuen
molt més bé que jo!
  
Del llibre Espurnes de Pluja i Foc / Chispas de Lluvia y Fuego.
Copyright: Ferran Ausiró i Garcia. ISBN 8481900591.1995.
Prohibida la seva reproducció i/o difusió per qualsevòl mitjá.
 

No hay comentarios: